Het is rood.. en verschijnt ineens in Sydney..?? - Reisverslag uit Sydney, Australië van Esther Koning - WaarBenJij.nu Het is rood.. en verschijnt ineens in Sydney..?? - Reisverslag uit Sydney, Australië van Esther Koning - WaarBenJij.nu

Het is rood.. en verschijnt ineens in Sydney..??

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

21 Januari 2015 | Australië, Sydney

Sophietje Nieuwendijk!! Vorige week hebben we Sophie opgehaald vanaf het vliegveld hier in Sydney. Sophie moest er op haar werk in de zorg in Nederland tijdelijk uit, omdat haar werkgever haar geen vast contract kon aanbieden. Tegenslagen scheppen soms mogelijkheden, dat zie je maar weer. Want toen het solliciteren naar een tijdelijk baantje in Nederland wat stroef verliep, kwam vader Nieuwendijk op het idee dat een baantje in Sydney misschien sneller gevonden is. En huppakee, binnen no time was het ticket voor die week erop in huis. En nu is ze hier dus! Heerlijk om eens even lekker goed bij te praten, het is alsof er een beetje van thuis naar hier is gekomen. En dat voelt goed, heel erg goed!

Op mijn werk gaat het goed. Ik werk me af en toe een slag in de rondte, maar ik heb het er heel erg naar mijn zin. Ondertussen ben ik helemaal ingewerkt en ken ik mijn collega’s wat beter. Er hangt altijd een leuke sfeer en hoe druk het soms kan zijn, het werk is wel altijd af na een dag. En dat is ook best lekker in zo’n tijdelijk baantje. Neemt niet weg dat ik in Nederland graag weer op zoek ga naar een baan met wat meer uitdaging. Maar voor nu is dit perfect, ik verdien goed en ga altijd met plezier heen. David heeft zijn baan voor een uitzendbureau ingeruild voor een baan bij een werkgever in de bouw, dus ook die heeft wat meer vastigheid. Lekker om niet iedere keer ergens anders heen te hoeven. Sophie verwelkomen we aanstaande vrijdag in Pontoon, waar ik werk. Die kan daar aan de slag, dus nog een paar dagen en dan staan we samen drankjes te schenken :)

Ondertussen krijgen we wel alweer een beetje de reiskriebels, dus we zijn stiekem al wat vervolgplannen aan het maken. We willen hier in Australië in ieder geval nog een trip naar de Blue Mountains maken. Rond mijn verjaardag halverwege maart willen we een ticket boeken naar Azië. De ticketprijzen vielen ons 100% mee, dus ik denk dat we dat volgende week gaan boeken. Sophie gaat kijken of ze een deel van de oostkust zelf gaat reizen.

Kortom, het gaat goed met ons. We genieten nog volop van het zomerse weer, de mensen om ons heen en alle nieuwe dingen die we mee maken. Kerst vieren met 30 graden op het strand bijvoorbeeld, dat maak je toch niet ieder jaar mee in je leven. En we genieten nog volop van elkaar, ook niet geheel onbelangrijk ;-)

We hopen dat jullie in Nederland fijne feestdagen en een goede jaarwisseling hebben gehad. En het is een beetje laat, maar alsnog de allerbeste wensen voor een ieder die dit verhaaltje leest. Tot de volgende keer!

  • 21 Januari 2015 - 04:21

    Lise:

    Yes! Eerste reactie: voordeel van het kleine tijdverschil :) Leuk om te lezen dat alles goed gaat. Ik ben benieuwd naar jullie reisplannen.


  • 21 Januari 2015 - 06:45

    Dirk:

    Blij dat je zo geniet, Es!

  • 21 Januari 2015 - 08:49

    Caro:

    Leuk om te lezen dat jullie nog steeds genieten :) x

  • 21 Januari 2015 - 08:59

    Dorien:

    Heeey, klinkt allemaal erg goed weer!
    Leuk dat jullie nu alle 3 een goede baan hebben!
    En kan me voorstellen dat je weer graag wil reizen, is altijd weer leuk!
    Nou lieverds geniet er van!!

    Kus

  • 21 Januari 2015 - 09:10

    Noor:

    Leuk om weer een update te lezen!! Ik kan me voorstellen dat het veel goeds doet om Soop weer te zien. Is toch fijn na zo'n lange tijd iemand van het thuisfront te zien en bij te kletsen. Goed te horen dat jullie alle drie een baantje hebben want voor het reizen is natuurlijk geld nodig. Ticket van Sydney richting Azie is idd niet duur, en Azie zelf al helemaal niet. Denk dat jullie daar goed gaan genieten van het goedkope leven daar. Ik ben benieuwd naar jullie reisplannen in Azië! Liefs! X

  • 21 Januari 2015 - 12:30

    Anneke:

    Heerlijk om te lezen, mooi dat jullie het zo fijn hebben...en ..nog veel leuks te komen!!

  • 22 Januari 2015 - 10:02

    Eduard:

    Leuk om al die reisverhalen te lezen, ik heb nu ook al weer zin om op reis te gaan.
    Als je nog wat adresjes nodig hebt voor Thailand, Cambodja of Laos, je weet mijn e-mailadres nog wel.
    Doe rustig aan.

    Grtz Eduard

  • 26 Januari 2015 - 08:53

    Martijn:

    Hee, gaat helemaal goed daar dus! Lekker hoor, Azie is top, tips/trucs/adresjes nodig dan laat je het maar weten. Houdoe!!

  • 02 Februari 2015 - 07:28

    Lieke:

    Kijk, elk nadeel heeft z'n voordeel!
    Wat een gezelligheid lieverds!

    xxx en dikke knuffel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Actief sinds 20 Aug. 2014
Verslag gelezen: 626
Totaal aantal bezoekers 14071

Voorgaande reizen:

03 September 2014 - 31 Juli 2015

De wereld rond?

Landen bezocht: