Heeft Nederland dan toch het WK gewonnen? - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Esther Koning - WaarBenJij.nu Heeft Nederland dan toch het WK gewonnen? - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Esther Koning - WaarBenJij.nu

Heeft Nederland dan toch het WK gewonnen?

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

17 Oktober 2014 | Australië, Surfers Paradise

Ondertussen alweer zo’n 2500 kilometer afgelegd met ons blauwe racemonster, die ons nog geen enkel moment in de steek heeft gelaten. Zelfs niet toen we door een riviertje moesten om bij een National Park te komen. We hadden daar natuurlijk om kunnen draaien, het is tenslotte lang de 4wheeldrive Jeep niet die we op Fraser Island hadden gehuurd. Maar ons vertrouwen in het wagentje werd beloond en zonder problemen behaalden wij de overkant. Voor steile weggetjes omhoog draaien we onze hand nu ook niet meer om, lukt allemaal prima! Het gaat goed met ons, genieten volop van het zomerse weer, de natuur, de mensen en het campingleventje. Lekker barbecueën op het strand en een borreltje drinken bij een kampvuur.

Zeilend naar de White Sunday’s
Wit zand, zo fijn gekorreld dat het lekker is om je lichaam ermee te scrubben en een prachtige blauwe zee, is wat we op de White Sunday’s hebben gezien. Met een leuke groep en een leuke crew stapten we op een zeilboot, die ons gedurende drie dagen naar deze mooie eilanden bracht, én naar een aantal geweldige plekken om te snorkelen. Op een avond kwam het onderwerp op het WK voetbal en daarmee op het volkslied. Nog geen paar minuten later bracht iedereen om beurten hun volkslied ten gehore. Toen wij het Wil Helmus inzetten, dacht ik echt dat wij dit WK moesten winnen, want zo voelde het. Alsof je je land vertegenwoordigde met je volkslied. En de Ieren en Italianen waren écht goed. Van de Chinezen, Fransen en Duitsers konden we het makkelijk winnen had ik ingeschat, zelfs met een nogal saai lied zoals het Wil Helmus. Kwamen we er op de helft van het nummer toch achter dat we de tweede helft van de tekst niet meer wisten.. Uit volle borst zijn we doorgegaan, over het onoverwinnelijke Nederland met hun sterspelers en weet ik veel wat nog meer. We bleken elkaar goed aan te voelen en gingen redelijk dezelfde richting op. We kregen een groot applaus toen we klaar waren. Of we de beste waren weet ik niet, maar de performance was goed ;-)

Een jongensdroom die werkelijkheid wordt
Fraser Island hebben we dus ontdekt met een eigen gehuurde Jeep. Dit eiland kent namelijk geen normale wegen, ze rijden er lekker allemaal over het strand. Wat betekent dat je er alleen maar op kunt komen met een auto die hiervoor geschikt bevonden is. David zo blij als een kind, lekker scheuren over dat zand! Prachtig eiland met hele mooie heldere rivieren, waarvan het water groen was. Een nachtje gekampeerd op het strand en een nachtje in het regenwoud. Zulke geweldige campingspots zullen we in de rest van ons leven niet meer tegen komen denk ik.

Plannen zijn er om gewijzigd te worden
Soms dan, in dit geval wel. In eerste instantie was ons plan om werk te zoeken in Brisbane. Hoewel dit een hele leuke stad is, bleek het niet dé stad voor ons. We zijn toch dorpser dan we dachten, want we misten gelijk de natuur en het strand. David werd niet vrolijk van het idee dat zijn eigen nieuwe surfbord daar de komende maanden ongebruikt in een hoekje zou blijven staan. Daarom doorgereden naar de Cold Coast, waar heel veel leuke kustplaatjes zitten. Zijn nu druk op banenjacht. Het één en ander zit in de pijplijn, maar niets is nog concreet. In het volgende verhaal vertel ik graag waar we onze centen hier verdienen.

• 17 Oktober 2014 - 11:16

Stefan DJ:

Leuk verhaal luitjes :D Zo te horen vermaken jullie je prima, hoop dat jullie snel werk gevonden hebben want het zal wel rap gaan met het geld ;) Have fun! xx

• 17 Oktober 2014 - 11:27

Juut:

Living the dream :-)

Doen jullie goed! Ik begin jullie wel te missen hoor, maar ben heel blij dat jullie zo genieten!

Blij ook te horen dat jullie blij zijn met het besluit om uit Brisbane weg te gaan. Heel veel succes met het zoeken naar werk, ik duim voor jullie!

Liefs xx

• 17 Oktober 2014 - 12:47

Frans En Leny. Opa En Oma.:

Geniet van jullie reisverslag.pas goed op elkaar.
    Liefs opa en oma.

• 17 Oktober 2014 - 14:24

Dorien:

Haha geweldig verhaal! Ik weet zeker dat jullie hebben gewonnen met het wk lied! Jullie kunnen zo goed de show stelen

• 17 Oktober 2014 - 14:26

Dorien:

Hoe gaat het met david zijn surf talenten? En wow wat een foto's! Jaloersmakend!!
    Geniet er van!!

Xx

• 17 Oktober 2014 - 17:11

Trudy:

Wauw, David en Esther wat weer een leuk verhaal. En wat fijn dat jullie niet afhankelijk zijn van Brisbane. Dat maakt het spannend en gedurfd. Alles is mogelijk en is blijkbaar onbegrensd. Benieuwd wat het uiteindelijk wordt. Have Fun. Liefs van Trudy.

• 17 Oktober 2014 - 17:56

Lise:

Haha, het volkslied duel, patriottisch hoor! Succes met de banen jacht!

• 17 Oktober 2014 - 19:35

Nori:

Leuk om weer wat van jullie te horen! Mooi dat jullie zo genieten samen, lichtelijk jaloers haha! Ben nieuwsgierig naar wat jullie baantje zullen worden. Liefs! X

• 21 Oktober 2014 - 17:26

Iris:

Op een regenachtige dinsdagmiddag, zittend op de vijfde verdieping van het PBP is het super leuk om te lezen hoe heerlijk jullie het hebben!

• 23 Oktober 2014 - 20:36

Lieke:

Zaten jullie zomaar alweer in Brisbane! Daar wel een paar dagen vertoeft of direct al weg gegaan?
    Gold Coast ook zeker mooi zo lekker aan de kust :) Maar als je COLD Coast schrijft dan vraag je een beetje om problemen heh. Het heet niet voor niks GOLD Coast- dus die money komt vast snel goed! ;)

Dikke knuffel!! xxx

Ps. Byron Bay is vanaf daar ook zo gereden om bijv. even een weekend te kamperen! Mega dorps, aan de kust en super leuk!! Doen Doen Doen!

• 21 November 2014 - 22:12

Mirre:

Ha Esther en David, ben zo benieuwd hoe het nu met jullie gaat! Tijd voor een update :) !