Actief in de bergen - Reisverslag uit Manali, India van Esther Koning - WaarBenJij.nu Actief in de bergen - Reisverslag uit Manali, India van Esther Koning - WaarBenJij.nu

Actief in de bergen

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

05 Juli 2015 | India, Manali

Wat is het hier prachtig!! We kwamen naar India voor de Himalaya en hebben dan ook al onze tijd in de bergen gespendeerd. Eerst een zesdaagse trekking door de bergen gedaan. Daar ga je dan, met een gids, een kok, twee extra 'hulpjes' en een zootje ezels om alle spullen te dragen. Kamperen op de meest prachtige plekken en lekker de hele dag wandelen. De derde dag gingen we echt omhoog en liepen we in korte broek en shirtje tussen de besneeuwde bergtoppen. Daarna werd het weer iets minder en voornamelijk s avonds trokken we alle kleren aan die mee waren. Door een regenachtige dag konden we de hoogste bergpas helaas niet doen, maar niet getreurd, wat we hebben gezien is adembedemend mooi. Daarnaast was de crew hartstikke gezellig en het eten supergoed. Al met al een geweldige trip en we weten zeker dat we ooit nog eens op trekking gaan en dan nog iets langer. Voor en na de trip verbleven we een paar nachten in een Homestay op een boot in een rivier tussen de bergen. Leuk om zo eens een kijkje te nemen bij een familie thuis.

Daarna zijn we door gereisd naar Manali, een heel leuk hippie dorpje op een heel andere plek in de Himalaya's. Allemaal leuke mensen hier, overal lekker (en spotgoedkoop) eten en de mogelijkheid om zelf dagwandelingen te maken, waar wij in eerste instantie voor kwamen. We zijn hier nu een week en hebben dan ook veel gelopen en gisteren een dag gemountainbiked. Dat fietsen viel nog niet alles mee, de heenweg moesten we 14 km alles omhoog fietsen en toen merkten we wel dat een jaar lang lekker borrelen en weinig sporten zijn tol eist, de conditie is niet meer wat het geweest is. Hier gaan we straks in Nederland maar gauw hard aan werken!

Ja, Nederland komt in zicht. Via Kroatie vliegen we straks naar huis: op 17 juli landen we op schiphol. Deze afgelopen 11 maanden waren fantastisch. Ik kan me nog goed herinneren hoe spannend het van te voren was, en dan ineens is het zover, zet je je eerste voetstappen op Australische bodem, koop je een campervan en rij je het avontuur tegemoet. En een avontuur was het zeker! Gisteren hadden we het erover wat we het leukste vonden tot nu toe en daarop is geen antwoord denk ik. Alles was geweldig en overal ontmoet je leuke mensen. Ik denk dat voornamelijk de route die we zijn gegaan goed geweest is. Eerst in Australie nog even goed geld verdiend en daarna lekker alles gespendeerd in het goedkope Azie. Het is meer dan een goed jaar geweest, maar we gaan ook blijd weer naar huis, naar onze families en vrienden. Lekker terug naar onze eigen cultuur en ons eigen eten, ons eigen huis :) Tot gauw!!!

• 05 Juli 2015 - 11:35

Dorien:

Heeey,

Wat super gaaf zo trekking in de bergen, en dan gewoon door de sneeuw lopen!
    Nou wat een avontuur hebben jullie bijna achter de rug.
    Kan niet wachten om jullie weer te zien

• 05 Juli 2015 - 12:27

De Koningen Van De Rietsikkel:

David en Esther, goed jullie straks weer heelhuids terug te zien!

• 05 Juli 2015 - 13:25

Leny Pronk:

Wat leuk dat jullie zo genieten,en wat een leuke foto's.we hopen jullie weer gouw te zien,het is zo 17juli.alvast een goede thuis reis gewenst.gr.oma en opa.

• 05 Juli 2015 - 14:50

Juut:

Wat een mooi avontuur, ik ben trots dat jullie dit gedaan hebben. En blij dat jullie nu ook weer terugkomen :-) Dikke kus!

• 05 Juli 2015 - 22:03

Anneke:

Tja wat overweldigend hè die bergen. Wat zijn wij dan maar nietige wezentjes. Heerlijk zo te hebben meegenoten met jullie avonturen. Ook die laatste twee weken volop genieten hè dan weer thuis...en ja ook dat is echt weer lekker. Groet, Anneke

• 06 Juli 2015 - 11:41

Eduard:

Nog bijna twee weken en dan weer thuis in Holland, welkom.
    Was super leuk om al die verslagen te lezen.

Grtz Eduard