Gesetteld in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Esther Koning - WaarBenJij.nu Gesetteld in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Esther Koning - WaarBenJij.nu

Gesetteld in Sydney

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

25 November 2014 | Australië, Sydney

Ja, ja, we zijn gesetteld. Én aan het werk! We zijn afgelopen weekend verhuisd naar een groot huis in Sydney, op loopafstand van het centrum, mijn werk en dichtbij het strand. We delen het huis met een aantal leuke andere mensen uit Italië, Frankrijk en Engeland. We hebben een ruime kamer en eigen badkamer. Het huis is groot en heeft een tuin, wat echt heerlijk is!

Deze blog heeft even op zich laten wachten, want ons racemonstertje bezorgde ons onderweg wat vertraging. Hij kwam niet direct door de keuring heen. Hier in Australië moet je een auto één keer per jaar opnieuw registreren. Je moet dan een ‘safety check’ doen, waarna je een nieuwe registratie kan aanvragen bij een soort van gemeentehuis. Nou, bij die safety check zeuren ze echt over alles. Wij vonden het maar miereneukerij in ieder geval. Scheurtje in de gordel? Nieuwe gordels voor de hele auto. Wat roest op de buitenkant? Hele auto moet behandeld worden. En ga zo maar door. De auto moest daarom even bij de garage logeren, dus hebben wij onze intrede gedaan in een hostel in Byron Bay. Een super leuk hostel, dat dan weer wel! Hier hebben we ons vermaakt met surfen, hardlopen, borrelen en zelfs nog een dagje school, om ons horeca diploma te halen.

Toen we de auto ophaalden zag hij er weer uit als nieuw! Oké, dat is wat overdreven -het blijft een wagentje uit de jaren 80- maar met een nieuw verflaagje aan de buitenkant zag ie er weer spetterend uit. Toen doorgereden naar Sydney, waar we onderweg bij een aantal hele mooie national parken hebben gestopt. In Sydney ging alles heel snel. Binnen een dag vond ik werk, waar ik binnen een uur kon beginnen! David kon binnen een paar dagen beginnen in de bouw. Dus snel de stad in gegaan om wat nieuwe werkleren te kopen en op dinsdag richting de bouwplaats.

Ik werk nu aan de haven van Sydney, bij een hele leuke tent. Overdag is het een barbecue restaurant en bar. We serveren hamburgers, schnitzels, salades en dat soort dingen. Overdag serveer ik het eten (kan nog niet met meerdere borden lopen, maar dat lijkt ze niet uit te maken) en maak ik drankjes klaar achter de bar. Ik kan al aardig wat cocktails maken ook! Dat zal ik jullie in Nederland ooit nog eens laten zien ;-) In het weekend is het een nachtclub, waar ik dan ook achter de bar werk. Een leuke werkomgeving met hele leuke collega’s. David wekt nu nog voor een uitzendbureau in de bouw, maar gaat zeer waarschijnlijk deze week als ‘gardener’ aan de slag. De bouw beviel wel, maar via dit uitzendbureau kan hij niet genoeg uren maken, dus heeft hij ondertussen verder gekeken.

Sydney bevalt tot nu toe goed. We hebben leuke mensen om ons heen, er komt genoeg geld binnen en we hebben nog genoeg tijd om leuke dingen te doen. Leuke ervaring om eens in de stad te wonen. Geen taxi om uit te gaan, lopend naar de bioscoop, etc. Het plan is om hier ongeveer 3 maandjes te blijven. Daarna richting Melbourne en de Great Ocean Road, en dan eind maart richting Azië. Life is good!

• 25 November 2014 - 09:20

Martijn:

Wauw Es! wat een heerlijk bericht. En wat hebben jullie het super voor elkaar! Gaaf.
    als je het dan hebt over zeuren..... Zorg voor Rookmelders in je kamer. Brandveilig leven ook down under! ;-)

• 25 November 2014 - 09:24

Sharon:

Wat lekker dat jullie voor even zijn gesetteld en zo snel werk hebben gevonden. Geniet van het stadse leven!

• 25 November 2014 - 09:29

Donna:

He Esther! Ziet er allemaal heerlijk uit! En lekker voor mekaar! Geniet ervan! X

• 25 November 2014 - 11:31

Noor:

Essebes, wat lekker dat jullie nu een baantje hebben kunnen regelen! Komt er weer wat geld binnen ipv alleen maar eruit :) Lekker genieten van het stadse leven, het is heerlijk als zeg ik hetzelf ;) Kus aan Daav! Liefs! X

• 25 November 2014 - 12:45

Mirre :

Wat leuk weer van jullie te horen!

• 25 November 2014 - 12:54

Nové:

Wat een leuk enthousiast verhaal. Na een mooie rit, goed gesetteld zo te lezen! Gaat met borden lopen wel lukken met je arm? Blij dat jullie genieten. Hoe lang gaan jullie in Sydney werken? Of is er geen strak plan? Heel veel succes en plezier iig. Xx

• 25 November 2014 - 13:06

Jasmijn:

Es en David wat super, super leuk om te horen allemaal.
    Heel veel plezier en succes met het vasthouden van je borden en glazen! ;-)
    Veel liefs Jas

• 25 November 2014 - 13:34

Marielle:

Life is zeker good als ik dit zo lees :) Wat klinkt dat allemaal heerlijk Daav&Es! Top dat jullie karretje het weer doet en dat jullie werk hebben gevonden. Leuke foto's op FB, zo blijven we goed op de hoogte!

Geniet! Liefs xxx

• 25 November 2014 - 17:26

Anneke:

Ik dacht al die zijn zich enorm aan het vermaken dat zij het thuisfront vergeten te informeren over hun bezigheden. Goed om te lezen dat het jullie goed gaat. Wordt dus geen treffen in Vietnam! Nu in elk geval niet, want wij gaan ook niet. Een heel verhaal voor nu niet interessant. Geniet lekker door. Groet voor jullie beiden!! GRTZ! Anneke

• 25 November 2014 - 17:33

Caro:

Goed voor elkaar allemaal zeg ☺️ Heel veel plezier daar in het mooie Australie! X Caro

• 25 November 2014 - 21:15

Marlies:

Hoi Esther,
    Veel plezier in Sydney, een mooie stad. Wij zijn vlak voor Kerst ook een paar dagen in Sydney. Misschien komen we je nog tegen? Welke tent werk je?
    Groetjes, Marlies

• 26 November 2014 - 21:42

Marleen:

Leuk weer even wat van jullie te lezen Es! Weer lekker aan het werk dus ;) Have fun! X

• 27 November 2014 - 10:07

Diana:

Hoi Esther, klinkt goed, ik zie het helemaal voor me!!! Maar een paar fotootjes zou ook leuk zijn, of nee, een film over de 'safety region' daar hahaha. Geniet ervan saampjes want de tijd vliegt voorbij! groetjes Diana

• 27 November 2014 - 12:44

Dorien:

Heeey es en daav! Wat een leuk verhaal weer. Gelukkig doet de auto het weer! En nu lekker leven in sydney! Het klinkt allemaal goed. En david in de bouw haha leuk hoor! En jij en in de horeca, had niet anders verwacht ;). En dan zelfs nog een dag school gehad, toemaar haha. De foto`s zien er allemaal goed uitzeg, jaloers!!
    Nou geniet er van beide!!
    Groetjes Dorien

• 03 December 2014 - 09:06

Lia En Co:

Leuk weer iets van jullie te lezen. Geniet maar lekker verder van alles en van elkaar.
    Liefs Lia en Co

• 19 December 2014 - 21:07

Christel:

G'day Esther! Jullie waren even van 'mijn radar' verdwenen, maar ik heb jullie gevonden! Leuk om met jullie mee te reizen en te lezen wat jullie allemaal beleven.
    Groetjes uit Mexico, Christel

• 19 December 2014 - 21:07