Just arrived! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Esther Koning - WaarBenJij.nu Just arrived! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Esther Koning - WaarBenJij.nu

Just arrived!

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

05 September 2014 | Australië, Cairns

Jahoor, we zijn er! Na een paar hele gezellige weken in Nederland met familie en vrienden, was het moment van afscheid op Schiphol aangebroken. Even helemaal niet leuk, maar het feit dat iedereen zo betrokken was bij ons vertrek en het besef dat we echt zoveel geweldige mensen om ons heen hebben is ook heel mooi.

We gingen de laatste dagen in een razend tempo van dag naar nacht, kregen avondeten op de raarste tijdstippen. Maar dat heb je met zo'n reis he, dus we hebben ons maar direct aangepast aan de nieuwe tijden, al hadden we op een gegeven moment geen idee meer hoelaat het was, niet in Nederland maar ook niet in Singepore, Brisbane en Cairns.

Singapore
Mooie futuristische gebouwen, hele dure winkels zonder klanten, super schoon op straat (en overal, iedereen is aan het schoonmaken) maar smerig eten en ook smerig etende mensen. In Singapore hadden we 15 uur voordat het volgende vliegtuig ging, dus hadden mooi de tijd om de benen te strekken en de stad te verkennen. Was leuk voor een dagje, hoeven er niet meer naar terug.

Nu op de plaats van bestemming!
Jaja, vandaag aangekomen in Cairns. De vliegreis naar Brisbane was apart. We hadden ons voorgenomen om daar ff goed te tukken want hadden al een nacht doorgehaald, maar bij aankomst in het vliegtuig vertelde de buurman direct al aan David dat ie er niet van op moest kijken als ie af en toe half op zijn schoot in slaap viel. Ik al lachen natuurlijk, maar later kreeg ik medelijden met Dav. Want van slapen kwam weinig, die vent bleef maar door lullen! Ik heb nog nooit zoveel onzin verhalen gehoord. We kregen er beide bijna moordneigingen van. En dav maar aardig knikken... Maargoed, moeders had een slaappilletje meegegeven, dus ieder een halvie, oordoppen in en maffen maar! Nu zitten we in Cairns, boven aan de oostkust van Australie. Super lekker weer en een goede sfeer in de stad. Paar borreltjes gedaan en nu zitten we lekker op ons balkon. Hebben alvast naar een minivan gekeken, aanbod genoeg hier! Morgen wat mensen bellen, hebben een lijstje met nummers gemaakt. En dan touren maar!!

We houden jullie op de hoogte. Hebben verder nog geen strak reisschema gemaakt, maar het plan is op dit moment om hier de oostkust af te reizen, hopelijk wat te werken en dan richting Azië te gaan. We zullen het zien!

NB. Ga nu proberen wat foto's te plaatsen, even kijken of dat lukt.
NB. 2: Sophietje, stuur je deze blog ook nog even door naar opa en oma Pronk??

• 05 September 2014 - 13:26

Frank ( Spencer):

heel veel plezier aankomende maanden denk goed om jezelf, ik ga jullie volgen.

gr Frank en Gerda.

• 05 September 2014 - 13:33

Joyce Ridder:

Zeker duiken/snorkelen in Cairns!!!!
    Wauww jullie gaan genieten...

Have Fun!!

Doet me simkaart het trouwens?

Liefs Joyce

• 05 September 2014 - 14:57

Erwin-loes:

zo kunnen we mooi op de hoogte blijven

• 05 September 2014 - 15:17

Juut:

Fijn dat jullie zijn aangekomen en dat de reis goed is gegaan Es en Dav!

Succes met het zoeken naar de minivan en het acclimatiseren!

Dikke kus

• 05 September 2014 - 16:31

Sharon:

Goed om te horen dat jullie er zijn!
    Heel veel plezier, zal jullie verhalen met plezier gaan lezen!
    X sharon

• 05 September 2014 - 16:43

Layla:

Veeel plezier!

• 05 September 2014 - 16:58

Suzan Koning:

Waar die pilletjes nog eens goed voor zijn....weren van praatzieke buurman :)
    NU maar fff een beetje acclimatiseren en het aussie leef ritme oppakken.
    Succes met de camper jacht!!

• 05 September 2014 - 22:33

Trudy:

Hoi Esther en David. Heel veel plezier en mooie momenten gewenst. Fijn dat de reis goed is verlopen. Nu nog een leuke en comfortabele minivan en hoppa reizen maar. Hav Fun!!!

• 06 September 2014 - 18:08

Anneke:

This is just the beginning!!! Heerlijk om te lezen.
    Geniet!!!!!!!!!

• 08 September 2014 - 08:13

Irma:

Zo luitjes, dat klinkt allemaal goed. Ben benieuwd wat jullie allemaal gaan meemaken ha,ha.
    Veel plezier. X

• 10 September 2014 - 10:11

Cilly:

Leuk hoor dat we op deze manier op de hoogte blijven van jullie reilen en zeilen.
    Heel veel plezier samen!

• 17 September 2014 - 22:40

Carla Pronk:

Hallo David en Esther,
    Heel veel succes met jullie wereldreis (?).
    Mocht je nog een keer in Singapore komen laat dan even wat weten kun je op bezoek gaan bij mijn zus José en Léon Krijnsen, die wonen daar nu.
    In ieder geval helemaal top wat jullie doen (beetje groen van jaloezie).
    Carla (nichtje van je moeder David, dochter van Tante Sjaan).

• 08 Oktober 2014 - 02:52

Marlies:

Hoi Esther,
    Mooie plannen. Heel veel plezier. En mocht je nog in NZ komen, dan zijn jullie welkom.
    Groetjes, Marlies